I miei l'ultimi giorni...

1 juli 2013 - Rome, Italië

Lieve allemaal,

Nog 1 keer een verhaal vanuit Rome over mijn belevenissen. Ik heb het hier zo naar mijn zin, dat ik het gewoon helemaal vergeten ben om wat van me te laten horen. Maar bijna is het zover.. Nog even genieten van mijn laatste paar dagen hier en dan vlieg ik zaterdag al weer terug! :( Ik zou graag willen blijven, maar vind het ook heel leuk om iedereen weer te kunnen zien en alles van thuis weer om me heen te hebben (ook al voelt Rome nu stiekem als mijn thuis).

Maar goed, wat heb ik allemaal uitgespookt. Het is heerlijk weer geweest de afgelopen weken en aangezien het strand niet heel ver is en we daar ook onze metrokaart voor kunnen gebruiken, hebben we veel tijd in de zon op het strand doorgebracht. Verder zijn we uit geweest, hebben we in lekker restaurantjes gegeten, gewinkeld, afscheid moeten nemen van hele leuke, lieve mensen (maar er zijn ook weer leuke nieuwe mensen gekomen), en we hebben natuurlijk ook cultureel gedaan! Ik ben met een aantal naar Villa d' Este geweest in Tivoli, een hele mooie tuin. Het was even een ritje, maar dan heb je dus ook wat! Ook heb ik een kerk bezocht, een van de vele (dus denk dat ik voor de komende 10 jaar even geen kerken meer hoef te bezoeken) en heb ik over de oudste weg naar Rome gelopen, 'Via Appia Antica'. Ook ben ik een dag naar Perugia geweest, wat een verschil. Het is echt een super leuk, gezellig, ouderwets en klein stadje, wat een beetje in de bergen ligt. Verder ben ik afgelopen weekend met mijn kamergenootje naar Florence geweest, ook super mooi en zeker een aanrader! We hebben lekker rondgelopen en een aantal dingen bezocht. Op de zaterdagavond zijn we daar ook uit geweest met onze kamergenoten in het hostel.

Met mijn Italiaans gaat het ook steeds beter, ga het zeker missen om het elke dag te moeten spreken. Maar ik kan nog even genieten! (:

Tot snel! Tantissimi baci!

ps. De foto's zal ik later wel op facebook zetten, zijn er nu teveel en dat gaat te lang duren..