Già le sette settimane passato..

3 juni 2013 - Rome, Italië

Carrisima tutti!

Daar ben ik weer om wat van me te laten horen en dit keer WEL foto's te plaatsen. Het gaat nog steeds helemaal goed. Het word leuker en leuker en het voelt echt als mijn woonplaats. Ik wil nog lang niet weg, maar de tijd vliegt! Ik zit hier nu gewoon al 7 weken..! Wat heb ik zoal gedaan...

UIteindelijk zijn we niet gaan rondrijden door de stad op een vespa. Het werd heerlijk weer de zaterdag dat we het gepland hadden, dus lekker op zijn Italiaans last minute de plannen veranderen en naar het strand gaan. Daar aangekomen, was de lucht donker en grijs en begon het te regenen.. Maar gelukkig kwam het zonnetje toch weer en zijn we een beetje bijgebruind. 's Avonds was de museumnacht, samen met mijn kamergenootje heb ik 2 musea bezocht. Het is heel leuk om 's avonds door de stad te lopen en musea te kunnen bezoeken. De volgende dag was het pinksteren en zijn we naar het Pantheon geweest om een mis bij te wonen. Volgens verhalen scheen het bijzonder te zijn, dat was het ook wel. Aan het einde van de mis werden er rozenblaadjes door het gat in de koepel gegooid. 's Avonds ben ik naar de wedstrijd Roma- Napoli geweest. Super leuk, maar TOTAAL niet gevaarlijk. Dus waar ze dat vandaan hadden.. En wat een groot stadion, de Kuip is er niks bij! Verder weer veel bezocht, uitgeweest, uiteten geweest, de 'Coppa d'Italia' gekeken in een café, gevoetbald en maar 1 keer naar Villa Borghese geweest.. Want ja ja, hier was het weer ook niet al te best voor deze tijd. Weinig zon dus gezien...

En dan het leukste, mijn ouders waren hier afgelopen weekend. Wat is dat gek om die weer gezien te hebben na 7 weken, maar wel super gezellig! Toen ze weggingen, wilde ik eigenlijk gewoon weer mee naar huis. Dit weekend leek het net alsof we gewoon met zijn allen een weekendje naar Rome waren. Maar dat was toch niet de werkelijkheid. We hebben een hoop gedaan, het vaticaanmuseum bezocht, het pantheon, de trevifontein, de Spaanse Trappen, Colosseum, Palatijn, Forum Romanum, Galleria Borghese, een rozentuin, uiteraard ook kerken bezocht, mijn appartement en school laten zien en we hebben de Sint Pieter bezocht. Waar we in de koepel zijn geweest en jawel, ik heb even wat aan beweging gedaan, 521 trede op en af! Ook was er een toespraak van de Paus bij de Sint Pieter, we hebben hem niet gezien, maar wel gehoord. ;) Verder de lekkerste tiramisu op van Rome bij 'Pompi' (aanrader als je in Rome bent) en we hebben heerlijk gegeten bij 'Momart', het restaurantje wat bij mij op de hoek zit, en in Trasteverre.

Vandaag ging het gewone leventje weer door. Voor de zoveelste keer een staking van het openbaar vervoer.. Het is wel heerlijk weer nu en als de voorspellingen kloppen blijft het ook lekker weer voor deze week. Maar je weet het nooit met Italianen..! ;)

A presto, tantissimi baci!