Mi piace la vita a Roma!

17 mei 2013 - Rome, Italië

Ciao tutti!

Daar ben ik weer om een verslag te doen en te laten weten hoe het nu gaat. Ik heb het heel erg naar mijn zin, maar op dit moment ben ik heel erg verkouden en dus niet helemaal fit.. Heb ik weer! Toch gaat het allemaal gewoon door, school, door de stad slenteren, dingen bezoeken, uiteten gaan, leuke dingen doen, uitgaan, noem het maar op! Ik zal alles in het kort vertellen, want maak een hoop mee hier.

Er zijn een hoop leuke plekjes hier om naartoe te gaan. Ben al naar een aantal barretjes geweest, 2 'clubs/ discotheken' (hier wordt iets al snel een club/ discotheek genoemd), heb ondanks dat ik niet in Nederland ben toch het voetbal van de Europa League gevolgd met een van mijn huisgenoten, aangezien hij een groot voetbalfan is en vooral een groot fan van Chelsea. Dus wij hebben het hier vaak over voetbal, wat ik totaal niet erg vind natuurlijk! Verder is het weer wisselvallig, het is elke ochtend weer een verrassing, maar heb genoeg dagen lekker kunnen genieten van het zonnetje en daardoor naar verschillende parken geweest. Met niet te vergeten Villa Borghese! Ik heb nu ook de wandeling uit mijn boekje gemaakt samen met mijn kamergenootje en wat is het toch een mooi park! Ook zijn we naar de dierentuin geweest, een aantal van de jongens van groep ging een avond koken en toen zijn we met een paar bij hen gaan eten, we hebben de verjaardag gevierd van een van onze groep (die helaas steeds kleiner gaat worden, omdat iedereen al eerder hier was en dus eerder weggaat..) en ik ben met mijn huisgenootjes naar de 'Great Gatsby' geweest (een echte aanrader! ik heb hem wel gewoon in het engels gezien, maar af en toe de italiaanse ondertiteling gezien en dat was aardig te volgen).

Dit weekend ga ik met een aantal rondrijden door de stad op een vespa en er is museumnacht. Ook ga ik naar een voetbalwedstrijd van AS Roma. Uiteindelijk is het toch gelukt om kaartjes te krijgen. 'Gewoon proberen' is mijn motto vanaf nu. Aangezien ons meerdere keren is verteld dat het gevaarlijk zal zijn en ze dus geen kaartjes verkopen aan buitenlandse mensen. Toch vandaag naar een ander verkooppunt gegaan.. En ja hoor, het was geen probleem om een kaartje te kopen. Dus ben benieuwd! Als jullie niks meer van me horen...:) Nee grapje! Het zal vast allemaal goedkomen!

Haha, heb nog wel een mooi verhaal. Wat is het toch handig als een van je vrienden zegt tegen Italianen dat hij je vriendje is! We gingen zaterdag uit en toen was er een groep Italiaanse jongens. Op een gegeven moment komt er een naast me staan om op de foto te gaan en later vraagt een ander aan een van de jongens van onze groep wat ik van hem ben.. Dus hij heeft gezegd dat hij mijn vriendje is, en weg waren ze! (: Ik ga nu weer stoppen, maar laat snel weer wat van me horen en zal ook binnekort weer nieuwe foto's plaatsen!

Oh ja, bijna vergeten.. Sinds deze week zit ik een klas hoger op school, dus met mijn Italiaans gaat het de goede kant op! Het is nu wel moeilijker, maar het gaat steeds beter. Ook leer ik nu meer van de grammatica, dus dat is wel heel fijn. Dan begrijp ik het beter. En ik heb bijna besloten dat ik er ook mee verder wil gaan als ik terug ben in Nederland. Als het mogelijk is naast mijn gewone studie...

Mi mancate, a presto e tantissimi baci!